Acasă Știri CITITUL COMENTARIILOR DE PE FACEBOOK POATE FACE O PERSOANĂ MAI AGRESIVĂ

CITITUL COMENTARIILOR DE PE FACEBOOK POATE FACE O PERSOANĂ MAI AGRESIVĂ

93
0
Reacție agresivă pe Facebook. (c) Anatolii Babii/Alamy

Citirea comentariilor, din cadrul postărilor ce includ știri pe Facebook, pot face o persoană mai agresivă, sugerează o analiză care a luat în considerare aproximativ 6,5 milioane de comentarii.

Jason Reifler și colegii acestuia, din cadrul Universității din Exeter, Marea Britanie, au centralizat comentariile a 11.305 de postări pe Facebook, publicate în cadrul a 33 de știri în luna octombrie 2018. Ulterior, aceștia au colaborat cu mai multe companii, pentru a efectua sondaje pe un eșantion de 2200 de persoane din SUA.

În cadrul cercetării s-a vizat impactul pe care îl are secțiunea de comentarii asupra comportamentului unei persoane atât în mediul online, cât și în offline. „Dacă observăm un comportament agresiv online, noi corelăm acest comportament la nivelul întregului grup”, a declarat Reifler.

Participanții au fost rugați să citească un eșantion de postări pe Facebook și apoi să sugereze un comentariu adecvat. Echipa a clasat aceste comentarii utilizând instrumentul Google, Perspective API, utilizat în mod obișnuit pentru a evalua agresivitatea textului online. Comentariile au fost clasificate în funcție de agresivitate, pe o scala de la 0 la 1. De exemplu, comentariul „GOOD LEAVE FOR AFRICA” a fost evaluat la 0,5, în timp ce „Lol, what a loser school” a fost evaluat la 0,8.

În cadrul sondajelor, participanții au fost întrebați cu privire la frecvența cu care aceștia publică comentarii pe Facebook. Comentariile sugerate de persoanele care au spus că nu comentează niciodată pe Facebook au avut un coeficient mediu de 0,18, în timp ce persoanele care au spus că au făcut acest lucru de mai mult de o dată pe zi, au furnizat comentarii al căror coeficient era de 0,23.

Aceste valori ar putea fi o subestimare a agresivității comentariilor online, deoarece oamenii pot fi mai civilizați atunci când răspund la un sondaj. Echipa a constatat faptul că agresivitatea medie a tuturor comentariilor sugerate, în cadrul sondajului, a fost de 0,19, comparativ cu 0,33 pentru comentariile reale de pe Facebook.

De asemenea, echipa a dorit, să afle modul în care comentariile agresive de pe Facebook afectează persoanele. Jumătate dintre participanți au primit o serie de postări de pe Facebook fără comentarii, în timp ce celeilalte jumătăți le-au fost afișate postările care conțineau și „comentariile relevante”, pe care Facebook le selectează, în mod automat, cu ajutorul unui algoritm. Cercetătorii susțin că acestea sunt adesea cele mai agresive comentarii, evaluându-le în medie cu un coeficient de 0,9. Expunerea la aceste comentarii a crescut toxicitatea limbajului pe care oamenii l-au folosit în sondaj, până la o valoare de 0,33.

„Compania Facebook este la curent cu aceste mecanisme de ani de zile, dar a refuzat să le schimbe, deoarece modelul lor de afaceri se bazează pe maximizarea angajamentului”, a declarat Johan Farkas din cadrul Universității Malmö, Suedia.

Un purtător de cuvânt al Facebook a declarat faptul că datele din anul 2018 „nu reflectă asocierea datelor companiei cu acest studiu”. De asemenea, aceștia au declarat faptul că postările, care prezintă conținut politic, reprezintă doar 6% din feed-ul utilizatorilor americani pe Facebook și că 95% din postările ce conțin „hate speech” sunt eliminate înainte ca acestea să fie raportate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.