Acasă Spațiu și Astronomie CUM S-A FORMAT LUNA?

CUM S-A FORMAT LUNA?

Cercetătorii susțin faptul că înțelegerea efectelor coliziunii asupra atmosferei Pământului, ar putea ajuta la restrângerea teoriilor despre modul în care s-a format Luna.

Oamenii de știință consideră faptul că este posibil ca Pământul să fi pierdut până la 60% din atmosferă, într-o coliziune cu un asteroid care a condus la formarea Lunii, în urmă cu mai bine de patru miliarde de ani.

Cercetarea, condusă de către Universitatea Durham, se bazează pe 300 de simulări computerizate, privind consecințele impactului coliziunilor asupra planetelor cu o suprafață stâncoasă și atmosferă subțire.

Echipa de cercetare susține că aceste descoperiri, publicate în Jurnalul „The Astrophysical”, ar putea fi utilizate de către astronomii care încearcă să afle mai multe informații despre Lună, despre care se consideră faptul că s-a format în urma unei coliziuni, dintre o piatră de dimensiunea planetei Marte și Pământ.

„Misterul despre modul în care s-a format Luna, precum și alte consecințe ale unei coliziuni uriașe cu Pământul timpuriu, reprezintă lucruri importante pentru care oamenii de știință lucrează din greu pentru a le desluși”, a declarat Dr. Jacob Kegerreis, autorul principal al acestei cercetări.

„Am realizat sute de scenarii diferite pentru multe planete care se ciocnesc, dezvăluind astfel impactul și efectele variate ale coliziunii asupra atmosferei unei planete, utilizând o serie de factori, precum unghiul, viteza de impact sau dimensiunile planetelor.

În timp ce aceste simulări computerizate nu furnizează, în mod direct, informații despre modul în care a apărut Luna, efectele asupra atmosferei Pământului ar putea fi utilizate pentru restrângerea diferitelor teorii și pentru a ne conduce cât mai aproape de a înțelege originea celui mai apropiat vecin ceresc.”

O simulare 3D a impactului © Jacob Kegerreis / Universitatea Durham

Ca parte a studiului, cercetătorii au analizat modalitățile prin care atmosfera unei planete ar putea fi afectată de către corpurile cerești de dimensiuni și mase diferite, care au impact la unghiuri și viteze diferite.

Simulările au dezvăluit faptul că în urma coliziunii Pământul ar fi putut pierde între 10 – 60% din atmosfera sa, formându-se Luna.

De asemenea, cercetătorii susțin că aceste descoperiri furnizează o nouă modalitate de a prezice pierderea atmosferică, cauzată de către alte planete cu suprafețe stâncoase, care au fost implicate în coliziune.

Co-autorul studiului dr. Luis Teodoro, din cadrul Școlii de Fizică și Astronomie de la Universitatea din Glasgow, a declarat faptul că „această suită majoră de simulări planetare evidențiază și rolul impacturilor în evoluția exoplanetelor asemănătoare Pământului”.