Acasă Stil de Viață RENUNȚAREA LA CONSUMUL DE CARNE POATE INFLUENȚA STAREA DE SĂNĂTATE

RENUNȚAREA LA CONSUMUL DE CARNE POATE INFLUENȚA STAREA DE SĂNĂTATE

957
0
© Joe Waldron

Una dintre tendințele majore în ceea ce privește starea de sănătate din ultimii ani, în special în țările mai bogate, este reprezentată de trecerea către o dietă bazată pe plante. Majoritatea oamenilor fac acest lucru din motive etice, dar și pentru că știm faptul că producția de carne la scară largă are un impact semnificativ asupra schimbărilor climatice.

Un cititor BBC Science Focus a trimis o scrisoare, în care menționa faptul că dorește ca întreaga familie să urmeze o dietă pe bază de plante și că este nerăbdător să facă acest lucru, pentru că acesta are un istoric genetic de osteoporoză (subțierea oaselor) în familie.

Dacă sunteți vegetarian, atunci nu mâncați carne sau pește. Însă, în timp ce unii vegetarieni consumă ouă și produse lactate (o sursă bună de calciu), alții urmează o dietă vegană mai strictă și evită toate produsele de origine animală.

Ca vegan, puteți obține din alimente, în continuare, toate vitaminele, mineralele și micronutrienții de care aveți nevoie, inclusiv calciul pentru oase puternice, însă ar trebui să luați în considerare administrarea de suplimente. Dacă renunțați, în totalitate la consumul de carne, acest lucru nu vă va face neapărat mai sănătos, mai ales dacă înlocuiți carnea cu alimente procesate.

Acest lucru a fost demonstrat grafic într-o studiu publicat în revista BMC Medicine în anul 2013. În cadrul studiului, cercetătorii au urmărit aproape 450.000 de persoane din 10 țări, timp de peste 12 ani. Spre surprinderea acestora, cercetătorii au descoperit faptul că un consum de carne roșie, în cantități moderate, nu a avut efect asupra mortalității, de fapt, fiind chiar benefic.

Cele mai scăzute rate globale ale mortalității au fost înregistrate în cazul celor care consumau până la 80 g de carne pe zi. Cercetătorii au ajuns la concluzia că „un consum scăzut de carne ar putea fi benefic pentru sănătate. Acest lucru este de înțeles, deoarece carnea reprezintă o sursă importantă de nutrienți, precum proteine, fier, zinc, mai multe vitamine B, vitamina A și acizi grași esențiali”.

Unul dintre motivele pentru care vegetarienii și veganii din cadrul acestui studiu nu trăiau o perioadă îndelungată de timp, este reprezentat de lipsa micronutrienților esențiali, precum vitamina B12. Deficitul de B12 poate conduce la anemie, oboseală și pierderi de memorie.

Înainte de a-i bucura pe consumatorii de carne, este important să subliniem faptul că cele mai mari rate de mortalitate au fost înregistrate în cazul celor care consumă cantități mari de carne procesată, precum slănina, cârnații și salamul.

Într-un alt studiu, cercetătorii din cadrul Universității Oxford au înregistrat nivelurile de vitamina B12 prezente în sânge, în cazul a 689 de bărbați, dintre care 226 sunt consumatori de carne, 231 vegetarieni, iar 232 dintre aceștia sunt vegani. Aceștia au descoperit faptul că 52% dintre vegani și 7% dintre vegetarieni aveau deficit de vitamina B12.

Deci, dacă doriți să fiți vegetarieni sau vegani, este important să vă asigurați că veți obține toți micronutrienții. Există o mulțime de informații utile pe site-urile NHS, Vegetarian Society și Vegan Society.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.