Acasă COVID-19 MUNCA LA BIROU ÎN PERIOADA PANDEMIEI

MUNCA LA BIROU ÎN PERIOADA PANDEMIEI

123
0

În ultimii ani, a avut loc o creștere a joburilor care permit lucratul de acasă, cu program flexibil. În anul 2019, în Marea Britanie, aproximativ 1,7 milioane din 32,6 milioane de persoane angajate, au raportat faptul că, în mare parte a timpului, au lucrat de acasă, față de anul 2008, în care doar 884,000 de angajați lucrau de acasă.

În Marea Britanie, în contextul pandemiei de coronavirus, se crede că aproximativ 44% dintre adulții care lucrează, aproximativ 14,2 milioane de oameni, și-au transformat locuința într-un birou de lucru.

În anul 2019, Kelly Reynolds, profesor de sănătate publică și științe ale mediului, a publicat o lucrare privind modul în care un virus se răspândește în mediul de lucru din companii.

Reynolds și colegii ei, din cadrul Universității din Arizona, au descoperit că prin măsuri simple de igienă, cum ar fi furnizarea de produse sanitare și șervețele dezinfectante, ar putea conduce la o reducere cu 80% a riscului de boli respiratorii și diareice.

Pe parcursul pandemiei de coronavirus, Reynolds a ajutat întreprinderile prin controlul infecțiilor și a sfătuit serviciile publice cu privire la o modalitate de redeschidere a acestora, în siguranță.

Cum se răspândește un virus în cadrul unui birou?

„Dacă doar o persoană bolnavă vine la serviciu, în mai puțin de patru ore, aceasta poate contamina peste 50% din suprafețele birourilor din încăpere. Ruta tipică de transmitere este de la mâinile unei persoane infectate la suprafețele care sunt atinse de mai multe persoane”, a declarat Reynolds.

Această transmitere, de la suprafață la mână, permite unui virus să se răspândească rapid în cadrul unui birou. Acesta este motivul pentru care zonele comune sunt cele mai periculoase, cum ar fi bucătăria și toaleta. Cea mai contaminată suprafață este mânerul ușii frigiderului.

© Getty Images

Cum pot ajuta măsurile suplimentare de igienă?

În urma studiului, realizat de Reynolds, s-a constatat faptul că prin furnizarea fiecărui angajat, de produse igienizatoare de mână, șervețele de dezinfectare a suprafeței, împreună cu amplasarea dezinfectantului de mâini în zonele comune, cum ar fi săli de conferințe și alte facilități, a redus semnificativ riscul de transmitere a virusului. „Oferirea acestor produse ajută la creșterea utilizării acestora”, a declarat Reynolds.

Reynolds susține faptul că intervențiile de igienizare sunt o necesitate, pentru a reduce transmiterea germenilor la locul de muncă.

„În timp ce distanțarea socială se menține, cât mai mult timp, alte metode de control ale infecțiilor includ instalarea barierelor de plexiglas, între lucrători sau în zonele de interacțiune cu clienții sau necesitatea purtării măștilor de protecție, pentru a reduce transmisia aerosolilor care pot transmite virusul”, a adăugat Reynlods.

Ce alte schimbări vor fi necesare?

„Întreprinderile vor avea nevoie de o strategie mai bună decât simpla furnizare a produselor de igienă. Pe măsură ce activitățile în cadrul locurile de muncă revin la forma inițială, este important să se realizeze o evaluare a celor mai predispuse zone la contaminare”, a declarat Reynolds.

Reynolds recomandă semnalizare în jurul biroului © Getty Images

Creșterea capacității de ventilație și calității aerului din clădiri va ajuta la diminuarea contaminanților. În cazul în care clădirile au fost închise timp de cel puțin o săptămână, este necesar a se elimina apa stagnantă din robinete, pentru a reduce expunerea angajaților la agenți patogeni mortali, cum ar fi Legionella.

Reynolds este de părere că atenționarea pozitivă, privind igiena mâinilor și practicile de dezinfectare corespunzătoare, informează angajații și clienții asupra faptului că, respectivul loc de muncă are o cultură care ține cont de igiena și sănătatea oamenilor.

Controalele administrative, cum ar fi eșalonarea programului de lucru sau posibilitatea de lucru de acasă, vor ajuta în privința distanțării sociale. Zilnic, multe companii efectuează verificări ale stării de sănătate a angajaților.

„Posibilitatea de lucru de la domiciliu, în cazul angajaților bolnavi, are un impact important în încurajarea acestora de a rămână acasă și a nu răspândi boala”, a explicat Reynolds.

Ce provocări întâmpinăm în proiectarea unui birou mai igienic?

Reynolds susține faptul că nu sunt cunoscute toate detaliile, ale modului de răspândire a noului coronavirus, pentru a regândi proiectarea birourilor.

„În fiecare zi, învățăm noi detalii despre acest virus. Încă sunt cercetate incertitudinile legate de cât de mult se poate răspândi sau cât timp supraviețuiește pe suprafețe acest virus. Cu toate acestea, urmând cele mai bune practici de prevenire a infecțiilor, putem reduce dramatic riscurile de a contracta SARS-CoV-2 și alți agenți patogeni, precum gripa și norovirusul. Menținerea acestor garanții poate ajuta la prevenirea următoarei pandemii”, a declarat Reynolds.

Ar trebui să continuăm să lucrăm de acasă?

Cu cât mai mulți angajați își stabilesc spații de lucru, în propriile locuințe, companiile vor avea în vedere dacă reîntoarcerea la birou este alegerea potrivită pentru sănătatea angajaților lor. Dar care este opțiunea cea mai buna opțiune?

„De obicei, spațiile din clădirile de birouri sunt mai predispuse la focare de infecții, deoarece există mai puțin control asupra menținerii întregului mediu curat și igienizat, dar am descoperit, de asemenea, că virușii se răspândesc eficient și în mediile casnice, unde oamenii au tendința de a nu mai pune accent pe igienizare”, a explicat Reynolds.

Menținerea rutinei corespunzătoare, de spălare a mâinilor și de dezinfectare a suprafețelor des atinse, din cadrul locuinței, precum și izolarea membrilor bolnavi ai familiei, în zonele limitate ale casei, vor ajuta la combaterea acestui virus.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.