Home Transporturi Sistemul autonom de asistență în cazul blocajelor rutiere de la BMW are...

Sistemul autonom de asistență în cazul blocajelor rutiere de la BMW are nevoie de supraveghere

25
0

Dacă există vreun tip de mașină care ar putea să se conducă singură, aceasta ar fi SUV-ul cu 7 locuri de la BMW. Noua mașină de top de la compania bavareză, X7 2020, nu numai că este una dintre cele mai silențioase SUV-uri create vreodată ( la 112km/h fiind mai silențioasă chiar și decât Mercedes S-Class sau sedanul electric Tesla Model S), dar are integrată și o platformă hardware, care o ajută să atingă o autonomie impresionantă.

Această platformă cuprinde o cameră optică situată în bord, care atenționează conducătorul auto să rămână treaz și foarte atent. Din anul 2021, BMW va adăuga un senzor Lidar bazat pe tehnologia laser pentru a crea o imagine 3D a împrejurimilor mașinii. Aceste două sisteme există deja pe toate modelele Tesla.

Deși modelul X7 reprezintă încercarea BMW de a ajunge la așa-numitul nivel 3 de autonomie (BMW intenționează să atingă acest nivel până în 2021 cu modelul electric Vision i), software-ul companiei încă este în dezvoltare, în încercarea de a atinge cel mai înalt prag al nivelului 2 de autonomie, așa cum au reușit sistemele SuperCruise de la Cadillac și Autopilot de la Tesla.

Nivelul 3, definit de către Societatea Inginerilor Auto, este oarecum ambiguu și prezintă o descriere controversată, însă principala idee rămâne asistarea șoferilor în unele situații din trafic. Vehiculele încadrate la nivelul 2 au sisteme avansate de asistare la condus, care gestionează frânarea și accelerația, precum și menținerea benzii, dar, așa cum ne dăm seama din nume, șoferul trebuie sa supervizeze constant operațiunile efectuate de către vehicul.

Sistemul de asistare în cazul blocajelor de la BMW se închide în mod regulat, chiar și în condițiile de oprire și pornire pentru care a fost programat.

În plus, față de camera ce monitorizează șoferul, sistemul mai conține un radar montat frontal, senzori radar pentru distanțe mici, montați în colțurile mașinii și un sistem de 3 camere cu microcip, montat în fața oglinzii retrovizoare. Sistemul de asistare este proiectat să opereze pe anumite autostrăzi și în trafic, la viteze de deplasare mai mici de 60 km/h. BMW a declarat, totuși, că sistemul nu este pregătit pentru a face față modului sportiv în care se conduc aceste mașini.

BMW X7 este echipat cu o varietate de senzori, inclusiv radar și camere dispuse pentru a-i oferi o vedere la 360 de grade asupra împrejurimilor sale.

 „Studiile arată că oamenii obosesc cel mai mult la volan în blocajele din trafic, unde este nevoie de cea mai mare concentrare pentru a rămâne atenți la condus”, a menționat Oleg Satanovsky, purtător de cuvânt al BMW. „Noi nu vrem să îndepărtăm plăcerea de a conduce, ci să venim în sprijinul oamenilor care detestă traficul aglomerat.”

În cadrul unui test drive atât pe autostrada I-278, dar și pe Prospect Expressway, sistemul a mers în mare parte fără cusur. Atât viteza de rulare, cât și distanța față de mașina din față s-au setat cu ajutorul comenzilor din volan. Vehiculul s-a comportat așa cum a fost proiectat, accelerând, frânând și virând corespunzător fără ajutor din exterior, în intervale de la 30 la 50 secunde. Totuși, sistemul a prezentat și anumite probleme, cum ar fi efectul ping-pong în care senzorii aveau dificultăți în a menține mașina pe mijlocul benzii. În plus, pe o porțiune de autostradă dreaptă, volanul făcea mișcări continue stânga-dreapta, în încercarea de a menține mașina corespunzător pe bandă.

De asemenea, sistemul se închidea în mod regulat, chiar și în condițiile de oprire și pornire pentru care a fost programat. Chiar și acele momente în care mașina trebuia să atenționeze șoferul să preia controlul erau uneori vagi sau întârziate, cu alerte limitate și simboluri mici de culoare verde, galbenă și roșie, afișate pe display-ul din bord. Un singur lucru nu a fost testat, și anume, faptul că, dacă șoferul ignoră total avertismentele sistemului, mașina va frâna singură și se va opri în cazul în care persoana de la volan nu va mai avea capacitatea de a conduce sau va adormi.

Tabloul de bord BMW, care indică faptul că vehiculul este în regim de conducere asistată

În anumite momente, precum s-a întâmplat cu alte vehicule de nivel 2 de la Volvo, Audi, Acura sau altele, X7 a ratat curbe complet, chiar dacă acestea erau marcate corespunzător, și s-a îndreptat direct spre bariera de beton dintre sensurile de mers. În concluzie, sistemul nu a oferit destulă încredere încât acesta să fie lăsat singur, fără intervenția umană. Acest lucru a fost accentuat și de dificultăți, precum depășirea printre camioane pe autostradă, unde, sistemul SuperCruise de la Cadillac s-a descurcat mult mai bine.

În prezent, BMW X7 este un vehicul atât de somptuos, puternic și plăcut de condus încât eclipsează problemele sistemului de asistență. Sistemele de pe SUV funcționează bine atunci când vine vorba de funcțiile adaptive de bază pentru croazieră, controlând mașina în trafic la fel de ușor ca un șofer talentat. Dar când vine vorba de funcțiile de nivel 2 de la X7, este totuși de preferat să se țină mâinile pe volan tot timpul.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here